Szkoła Magii i Czarodziejstwa Hogwart
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


...
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Spis zaklęć

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Gość




Spis zaklęć Empty
PisanieTemat: Spis zaklęć   Spis zaklęć EmptySob Sie 15, 2015 5:54 pm

Accio (zaklęcie przywołujące)
sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby - poprzez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas wypowiadania zaklęcia


Aquamenti
wytwarza strumień wody z różdżki


Alohomora (zaklęcie otwierające)
otwiera różne rzeczy, głównie drzwi, skrzynie i tak dalej


Anapneo
udrożnia drogi oddechowe


Anteoculatia
zaklęcie powodujące rośnięcie poroża


Aperacjum
zaklęcie ujawniające niewidzialny tusz


Ascendio
powoduje wyrzucenie człowieka w powietrze


Avada Kedavra
najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę


Avis
powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków


Bąblogłowy
tworzy bańkę powietrze wokół głowy


Baubillous
tworzy jasnożółty piorun


Bombarda
zaklęcie powodujące małą eksplozję


Bombarda Maxima
powoduje eksplozję danego przedmiotu, jest silniejszą wersją zaklęcia Bombarda


Cave Inimicum
wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się innych osób


Chłoszczyść
zaklęcie czyszczące dany obiekt


Cistem Aperio
zaklęcie służące do otwierania skrzyń


Colloportus
zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki


Confundus
wymowa: Konfundo
zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby


Confringo
powoduje eksplozję danego obiektu


Conjunctivitis
działa równie silnie na zwierzęta jak Drętwota na ludzi


Cruciatus
wymowa: Krucjo
jedno z Zaklęć Niewybaczalnych, zaklęcie torturujące


Zaklęcie Czterech Stron Świata
wymowa: Wskaż mi
różdżka obraca się w kierunku północy


Deletrius
usuwa widmo zaklęcia Priori Incantatem


Densaugeo
wydłuża przednie zęby


Deprimo
zaklęcie żłobiące


Diffindo
rozcina


Dissendium
otwiera tajemne przejście


Drętwota
oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności


Depulso
powoduje odpychanie o działaniu ośrodkowym, nie powoduje jednak dużych obrażeń


Duro
zmienia przedmioty w kamień


Enervate
leczy i regeneruje


Engorgio
powiększa małe obiekty


Episkey
niweluje uszkodzenia ciała


Evanesco
powoduje znikanie małych przedmiotów


Zaklęcie Patronusa
wymowa: Ekspekto Patronum
zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa, tarczy o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja. Wyczarowany Patronus może służyć także jako kurier, gdy chcemy przekazać komuś bardzo ważną wiadomość


Expelliarmus (zaklęcie rozbrajające)
rozbraja, odrzuca przeciwnika lub jego różdżkę


Ferula
opatruje uszkodzenia ciała


Finite
kończy działanie niektórych zaklęć


Flagrate
oznacza różne obiekty czerwonym, ognistym krzyżem


Flagrante
zaklina przedmiot tak, aby dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewał się do wysokich temperatur


Flippendo
popycha lub przesuwa ciężkie obiekty


Furnunculus
powoduje pojawianie się na twarzy białych krost i pękających bąbli


Gemino
powiela małe obiekty


Glacius
zamraża wodę


Glisseo
wygładza nawet duże, bardzo pokrzywione obiekty


Harmonia Nectere Passus
umożliwia działanie Szafki Zniknięć


Homenum Revelio
ujawnia ludzką obecność w danym obszarze


Immobilus
unieruchamia ofiarę spowalniając ją


Impedimenta
na pewien czas spowalnia ofiarę


Imperius
wymowa: Imperio
Zaklęcie Niewybaczalne służące do przejmowania kontroli nad inną istotą


Impervius
nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć)


Inkarserus
powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę


Incendio
wymowa: Insendio
zaklęcie o działaniu podpalającym


Jęzlep
powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie


Lacarnum Inflamarae
umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul


Legilimens
umożliwia czytanie w myślach


Levicorpus
zaklęcie lewitujące, unosi przeciwnika wysoko w górę


Liberacorpus
zaklęcie przeciwne do Levicorpus; uwalnia uniesioną ofiarę


Locomotor
służy do przenoszenia różnych obiektów


Lumos
powoduje wydobycie się światła z końca różdżki


Meteourok recanto
zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne


Mobiliarbus
służy do poruszania przedmiotów


Mobilicorpus
przemieszcza osoby (sprawia, że lewitują)


Morsmorde
wyczarowuje na niebie Mroczny Znak


Mufliato
sprawia, że osoba, na którą zostało rzucone zaklęcie słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego


Nox
odwołuje niektóre zaklęcia, takie jak Lumos - gasi światło na końcu różdżki


Obscuro
sprawia, że na oczach przeciwnika powstaje czarna opaska przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć


Obliviate (zaklęcie zapomnienia)
używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci


Orchideus
powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta


Oppugno
wymowa: Opunio
wyczarowuje małe ptaszki i zmusza je do ataku na inną osobę


Petrificus Totalus
powoduje, że ciało przeciwnika sztywnieje


Peskipiksi Pesternomi
może poskramiać chochliki lub inne magiczne stworzenia


Portus
zmienia dany obiekt w świstoklik


Priori Incantatem
wymowa: Priori Inkantato
wywołuje retrospekcję zaklęć z danej różdżki


Protego (zaklęcie tarczy)
na krótko tworzy magiczną barierę, która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami, nie działa na Zaklęcia Niewybaczalne


Protego Horribilis
prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie obronne


Protego Totalum
sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia


Piertotum Lokomotor
ożywia posągi, rzeźby, itp.


Quietus
osłabia siłę głosu


Reduccio
wymowa: Redukcjo
obraca w proch wskazane obiekty


Reducto
powiększa małe obiekty


Relashio
sprawia, że z różdżki wystrzelają iskry. Można go użyć do poparzenia osoby itp.


Reparifarge
cofa skutki błędnej transmutacji
Powrót do góry Go down
 
Spis zaklęć
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Szkoła Magii i Czarodziejstwa Hogwart :: SPRAWY ORGANIZACYJNE :: Zasady oraz podstawowe informacje-
Skocz do: